Prowadzenie skutecznych rekrutacji

Jak powinna wyglądać skuteczna rekrutacja? Sprawne pozyskanie pracownika.
skuteczna rekrutacja

  • Oszczędność czasu dzięki dobrze zdefiniowanym potrzebom pracodawcy oraz bezzwłocznemu rozpoczęciu procesu rekrutacji
  • Targetowanie ogłoszeń z wykorzystaniem nowoczesnych mediów
  • Spójność komunikacji gwarantem budowania zaufania u kandydata

W perspektywie kilku lat na polskim rynku pracy doszło do wielu znaczących metamorfoz. Dokonujące się na jego polu przeistoczenia w wielu przypadkach miały bezpośredni związek z rozwojem nowych przedsiębiorstw, a także bardzo prężnym powiększaniem się tych, które dotychczas funkcjonowały na rynku. Naturalnie wzrosło też zapotrzebowanie na pracownika.

Jak powinna wyglądać skuteczna rekrutacja?

Dlatego działy HR odpowiedzialne za pozyskanie właściwego personelu mają ręce pełne roboty. Poza świetnie skonstruowanym ogłoszeniem o pracę, które ma w sobie intrygująca moc wabienia kandydatów, sekret tkwi naturalnie w efektywnym procesie rekrutacyjnym. Kiedy jednak proces rekrutacyjny można z dumą określić mianem efektywnego?

Wartość czasu

Z pewnością na takie miano zasługuje proces zrealizowany możliwie jak najszybciej. Czas, pomiędzy zidentyfikowaniem potrzeby pozyskania nowego pracownika, określeniem jego kompetencji, wdrożeniem w życie działań kadrowych i zatrudnieniem właściwego człowieka, musi być jak najkrótszy. Zwłoka skutkuje niewypełnionym wakatem, co oznacza brak terminowych realizacji zadań, a czasem wręcz ich wstrzymanie. Niewykorzystany czas, w pierwszym etapie procesu komunikacji z potencjalnymi kandydatami, może skutkować ich stratą na rzecz konkurencji.

Wracając do samego początku, fundamentem starań powinna być pewność i klarowność, jakiego kandydata właściwie potrzebujemy. Czy ma 1:1 wejść w rolę naszego byłego pracownika czy być może warto poddać rewizji wcześniejsze stanowisko i wymagania jakie przed nim stawiamy. Może zamiast kierownika działu, potrzebujemy koordynatora zespołu lub odwrotnie. Jeśli w organizacji dopiero tworzymy nowy zespół od zera, tym bardziej musimy bardzo dokładnie określić jakich kompetencji oczekujemy od przyszłych pracowników. Im mniej precyzyjnie określmy zapotrzebowanie tym więcej czasu stracimy w kolejnych etapach procesu rekrutacji.

Dobrze dobrane środki komunikacji

Niezależnie od branży w jakiej działamy i stanowiska które chcemy wypełnić, wykorzystanie właściwych środków komunikacji jest kluczem do sukcesu. Nie licząc bardzo niszowych zawodów, ograniczenie się tylko do jednego miejsca dla naszego ogłoszenia, nie wchodzi w grę. Kluczowym obszarem jest komunikacja za pośrednictwem mediów internetowych. Musimy nasze działania kierować trafnie, ale też dynamicznie reagować na zmieniające się warunki. W grę wchodzi właściwe wykorzystywanie nowych mediów – internetowe portale ogłoszeniowe, social searching rekrutacja połączona z marketingiem, cyfrowe rekrutacje.

Spójność i employer branding

Oprócz wywarcia dobrego wrażenia i przyciągnięcia kandydata za pomocą ogłoszeń z ofertą pracy i przekazu medialnego, dbajmy o to aby prezentacji wizerunku i wartości firmy była również spójna i adekwatna na poziomie. Przykładajmy wagę do spójnego przekazu, z zachowaniem takiego samego poziomu, zarówno w pierwszym wywiadzie telefonicznym z kandydatem jak i podczas późniejszego spotkania twarzą w twarz, na rozmowie kwalifikacyjnej w naszej siedzibie. Jeśli przedstawiamy firmę jako nowoczesną – nowoczesnym przykładem powinno świecić również nasze biuro i przeprowadzane w nim procesy. Obustronne zaufanie wymagane do prawidłowej relacji zawodowej jest budowane od pierwszej minuty interakcji. Dobrze dobrane miejsce prowadzenia rozmowy, jej długość i intensywność determinują możliwość wiarygodnej wymiany informacji. Nużący, niepotrzebnie rozciągnięty w czasie lub niepotrzebnie stresujący proces wpływa niekorzystnie zarówno na kandydata jak i rekruterów. Tym samym zmniejsza się skuteczność prowadzonej rekrutacji. Jeśli obie strony są zainteresowane współpracą i podzielają wzajemne wartości, powinny zakończyć spotkanie zainspirowane i pełne energii.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zainteresował Cię ten wpis?

ZOBACZ WIĘCEJ:

Ta strona korzysta z Cookies dla zapewnienia najwyższej jakości obsługi.

Oddział Firmy
w Gdyni

Dojazd

Dogodna lokalizacja w centrum Gdyni. Można do nas wygodnie dotrzeć komunikacją miejską. SKM Gdynia Główna.

Godziny pracy biura

Poniedziałek 09:00-17:00
Wtorek           09:00-17:00
Środa              09:00-17:00
Czwartek       09:00-17:00
Piątek             09:00-17:00
Sobota            zamknięte
Niedziela        zamknięte